preskoči na sadržaj

Industrijska strojarska škola

 > Naslovnica
Vijesti

Tjedan cjeloživotnog učenja u Industrijskoj strojarskoj školi

Autor: Kristinka Lemaić, 5. 10. 2021.

Tjedan cjeloživotnog učenja nacionalna je obrazovna kampanja čiji je cilj podizanje svijesti o važnosti učenja i obrazovanja. Radi se o UNESCO-ovoj inicijativi koja je pokrenuta 1999. godine, a svake godine obilježava se u brojnim zemljama na svim kontinentima kako bi se javnost senzibilizirala za cjeloživotno učenje, kako bi se promicala kultura učenja te potaknula osobna motivacija. Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i ove je godine, od 27. rujna do 3. listopada, organizirala 15. Tjedan cjeloživotnog učenja, nacionalnu obrazovnu kampanju u kojoj se građanima na neposredan, često i neformalan način, prenosi poruka o važnosti obrazovanja i učenja.

Kroz brojne aktivnosti u sklopu Tjedna građane se motivira da se uključe u neki oblik učenja, pri čemu je važno istaknuti da učenje ne treba shvatiti isključivo kao formalno školovanje ili nešto što se odnosi samo na mlađu životnu dob – učiti se može i kroz razne neformalne oblike, tečajeve, radionice, predavanja, kao i samostalno (npr. čitajući), a vrijedan oblik učenja je i iskustveno učenje. Brojne institucije organiziraju dane otvorenih vrata i druge slične aktivnosti, usmjerene na upoznavanje javnosti sa svojim radom.

Učenici i nastavnici Industijske strojarske škole sudjelovali su u ovogodišnjem Tjednu cjeloživotnog učenja organiziravši interaktivnu izložbu i radionicu. Kako nam je bilo, pogledajte i pročitajte u nastavku.

Radionica prezentacije rada drobilice za plastiku održana je s ciljem upoznavanja posjetitelja s projektom izrade samog uređaja, predstavljena im je ideja i ponuđene smjernice za razvoj novih inovativnih i kreativnih rješenja. Učenici ISŠ-a, uz pomoć nastavnika, prezentirali su rad drobilice te postupak izrade samog uređaja izrađenog u odjelima Školske radionice. Učenici su prezentirali i elaborat u kojem su detaljno razradili postupke rada:

  • planiranje postupaka izrade uređaja
  • definiranje izvora opasnosti i rada na siguran način
  • izrada tehničko-tehnološke dokumentacije.

Svrha ovog uređaja recikliranje je plastičnog otpada kako bi se od usitnjene plastike mogao izraditi granulat potreban za proizvodnju recikliranih plastičnih predmeta. Sudionici radionice mogli su jasno vidjeti da su učenici, sudjelujući u razradi postupka izrade i samoj izradi drobilice za plastike, osim primjene strukovnih vještina, ispunjavali odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema održivosti, osobnog i socijalnog razvoja, poduzetništva te građanskog odgoja i obrazovanja.

Učenici su:

  • djelovali u skladu s načelima održivoga razvoja s ciljem zaštite prirode i okoliša,
  • suradnički učili i radili u timu,
  • upućivali na međuovisnost članova društva i proces društvene odgovornosti,
    primjenjivali inovativna i kreativna rješenja,
  • planirali i upravljali aktivnostima,
  • sudjelovali u projektu i izradi od ideje do realizacije te
  • promicali kvalitetu života u zajednici.

Učenici ISŠ-a obilježili su Godinu čitanja brojnim aktivnostima, a s obzirom na to da je ISŠ strukovna škola te je učenje temeljeno na radu, učenici su, na poticaj više stručne savjetnice iz Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, prof. Ksenije Banović, uz mentorstvo strukovnih učitelja ISŠ-a, izradili malu slobodnu knjižnicu (kućicu za knjige) reciklirajući uporabne predmete i koristeći dostupne resurse materijala, alata i uređaja iz odjela Školske radionice. Mala slobodna knjižnica smještena je na ulazu u Školu i funkcionira po principu „Posudi, čitaj, vrati ili/i doniraj knjigu!“ Interaktivna izložba poticanja čitanja i popularizacije kućice za knjige (male slobodne knjižnice), organizirana u okviru Tjedna cjeloživotnog učenja, posebno je razveselila učenike 4.b razreda Osnovne škole Marina Držića koji su pozorno slušali učenike ISŠ-a i njihove interpretacije ulomaka iz književnih djela nakon čega su aktivno sudjelovali u rješavanju Kahoot! kviza s pitanjima iz književnosti i opće kulture.

Izradom kućice za knjige učenici i djelatnici ISŠ-a željeli su istaknuti važnost pisane riječi, učiniti knjigu dostupnu svima te potaknuti sve učenike, djelatnike i prijatelje Škole na čitanje. Projekt je prihvaćen na način kako je i zamišljen pa čitatelji donose vlastite naslove i posuđuju one koji su dostupni u trenutku posuđivanja, a naši gosti iz OŠ Marina Držića obećali su da će potaknuti svoje roditelje na šetnju te zajedničko učenje iz knjiga dostupnih u maloj slobodnoj knjižnici ISŠ-a.
 

Čuli smo mnogo puta da nas upravo učenje čini znatiželjnima od rođenja, a sposobnost neprestanog učenja određuje nas. Ne treba posebno naglašavati da se to odnosi na pojedince, društva i cijele zajednice jer nam učenje osigurava: osobni rast i razvoj, zapošljivost i napredovanje u karijeri, veći spektar zanimanja, bogatiji društveni život i sposobnost da sami kreiramo svoju budućnost.


 








Tražilica
 
Virtualna šetnja školom

 
ISŠ - kontakti

INDUSTRIJSKA STROJARSKA ŠKOLA

Avenija Marina Držića 14, Zagreb

e-mail: iss@ss-industrijska-strojarska-zg.skole.hr

01/6156 611  01/6152 955

01/6457 207

01/6457 208; 01/6457 209

 ISŠ

 

 Pitanja i primjeri  zadataka za popravne i razredne ispite te za svladavanje gradiva za sve predmete.

 
PRVI RAZREDI
 
DRUGI RAZREDI
 
TREĆI RAZREDI
 
POVEZNICE

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 11. 2009.

Ukupno: 5368255
Ovaj mjesec: 3249
Ovaj tjedan: 924
Danas: 183
 
 
Šk. knjižnica
 
 
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

 
 > Naslovnica
CMS za škole logo
Industrijska strojarska škola / Avenija Marina Držića 14, HR-10000 Zagreb / ss-industrijska-strojarska-zg.skole.hr / ured@ss-industrijska-strojarska-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju