preskoči na sadržaj

Industrijska strojarska škola

 > Naslovnica
Vijesti

Interaktivno izlaganje „Poštuj, stvaraj i poveži se!“ na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike CUC 2020

Autor: Kristinka Lemaić, 5. 11. 2020.

Na konferencijskoj platformi Hopin od 4. do 6. studenoga 2020. godine održava se 22. CARNET-ova konferencije za korisnike CUC 2020 pod nazivom “CUC 2020: Izazov prihvaćen!”. Konferencija ove godine donosi nekoliko zanimljivih pozvanih predavanja na temu umjetne inteligencije u obrazovanju, a bit će predstavljeno i više od 70 interaktivnih izlaganja, 36 radionica, dvije panel diskusije, nekoliko prezentacija istraživanja i jedan okrugli stol.

Programski odbor CUC-a 2020, nakon recenzije više od 220 prijedloga radova autora, donio je odluku o prihvaćanju interaktivnog izlaganja  „Poštuj, stvaraj i poveži se!“ autorica Sanje Pavlović Šijanović iz Gimnazije „Vukovar“ i Kristinke Lemaić iz Industrijske strojarske škole. Autorice su u četvrtak 5. studenoga 2020. godine uspješno održale interaktivno izlaganje koje možete pogledati na poveznici http://bit.ly/CUC2020DanSigurnijegInterneta

Sažetak interaktivnog izlaganja „Poštuj, stvaraj i poveži se!“

U okviru CARNET-ovog projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)" ostvarena je suradnja između Industrijske strojarske škole [ISŠ] iz Zagreba i Gimnazije „Vukovar“ koja je rezultirala organizacijom i provođenjem interaktivnog webinara povodom Dana sigurnijeg interneta 2020. godine. Webinar je u virtualnu sobu okupio više od 350 škola i 1500 učenika diljem Republike Hrvatske. Moderne tehnologije postale su nezaobilaznim dijelom suvremenog života svih dobnih skupina i njihova uporaba uvelike olakšava komunikaciju i kolaboraciju, no one sve češće postaju i instrument iskorištavanja u negativne svrhe. Poučavanje djece osnovnim principima sigurnosti u online okruženju iznimno je važan korak kojim stvaramo pozitivna online iskustva djece i mladih. Činjenica da djeca i mladi korištenjem internet tehnologije pronalaze nove prostore za kreiranje životnog stila, pitanje njihove sigurnosti pri tome obvezuje nas na aktivnosti kojima ćemo učenike upoznavati s prednostima i nedostatcima interneta te im neprestano pružati sigurne mogućnosti za sretno djetinjstvo i uspješno snalaženje u svijetu tehnologija. Sigurni smo da smo ovim webinarom uspjeli ohrabriti i osnažiti učenike u razvoju kritičkog mišljenja o tome kako na pravilan i siguran način koristiti  informacijsko-komunikacijske tehnologije u realnom i virtualnom okruženju.

Ostale informacija doznajte klikom na "više".

Doprinos konferenciji:

Interaktivnim izlaganjem upoznale smo sudionike s načinom organizacije webinara te samim sadržajem provedenog webinara u kojem su u fokus stavljena brojna pitanja s kojima se učenici susreću svakodnevno, poput načina na koji mladi upravljaju svojim internetskim identitetom, načina na koji internet oblikuje stavove i promišljanja mladih o sebi i drugima te pitanje omogućuje li internet mladima eksperimentiranje i izražavanje ili se osjećaju ograničenima u tome tko mogu i žele biti online. Cilj webinara bio je, poučavanjem, razmjenom iskustava i primjerima dobre prakse, potaknuti i osnažiti učenike svih dobnih skupina u međusobnom podržavanju, prihvaćanju razlika i stvaranju istinski inkluzivnog interneta. Webinar je okupio više od 350 škola i 1500 učenika diljem Republike Hrvatske u zajedničkom virtualnom okruženju. Svi sudionici mogli su sudjelovati u nizu interaktivnih sadržaja (Mentimeter, Kahoot kviz) te pogledati pripremljene sadržaje i kratke video uratke koji prenose poruke o odgovornom i sigurnom korištenju interneta. Doprinos konferenciji ogleda se u nekoliko aspekata: ostvarenost suradnje dviju škola sudionica projekta e-Škole, učenici obje škole izrađivali su niz raznovrsnih popratnih digitalnih materijala poput brošura, plakata, video uradaka, web stranica pri čemu je nastao niz uradaka edukativnog sadržaja o korištenju interneta na primjeren, odgovoran i siguran način a koji su predstavljeni tijekom provođenja webinara te je za učenike svih razreda pripremljen Loomen kolegij Dan sigurnijeg interneta 2020. s pitanjima vezanim za deset simulacija potencijalnih problemskih situacija s kojima je moguće susresti se u online okruženju, a koji je dostupan tijekom cijele godine.

Cilj upotrebe tehnologije koja se prezentira interaktivnim izlaganjem:

Baš kao i u realnom svijetu, odgovornost odraslih je utrti put i kontinuirano poučavati djecu i mlade o svemu što boravak u virtualnom svijetu nosi sa sobom i o svemu što je potrebno kako bi u tom svijetu bili sigurni. Stoga je upravo Dan sigurnijeg interneta prilika za intenzivno provođenje raznovrsnih aktivnosti o korištenju tehnologije odgovorno, s poštovanjem, kritički i kreativno. Prvi webinar pod nazivom: „Dan sigurnijeg interneta 2018. Poštuj, stvaraj i poveži se! Bolji internet počinje s tobom“ u organizaciji Industrijske strojarske škole i Gimnazije Vukovar, pratilo je više od 60 škola i 2000 učenika koji su imali priliku čuti, uključiti se i dati svoj osvrt na niz raznolikih tema vezanih za prednosti i nedostatke interneta, mogućnosti komunikacije korištenjem interneta, zaštiti osobnih podataka, internetske prijevare, nasilje preko interneta, moguće opasnosti i zamke društvenih mreža te načine zaštite vlastite privatnosti. A nakon niza pozitivnih povratnih informacija učenika i nastavnika – sudionika webinara, zaključili smo kako smo webinarom uspjeli ohrabriti i osnažiti učenike u razvoju kritičkog mišljenja o tome kako na pravilan i siguran način koristiti informacijsko-komunikacijske tehnologije u realnom i virtualnom okruženju te su nas brojni upiti o održavanju novog webinara i činjenica da djeca i mladi kroz internet tehnologije pronalaze nove prostore za kreiranje životnog stila, ponukali da 11. veljače 2020. godine organiziramo novi webinar te pripremimo sadržaje i za učenike osnovnih i srednjih škola.

Očekivani ishodi provedene aktvnosti:

Život u globaliziranom svijetu ukida prostorna ograničenja i uz pomoć informacijsko-komunikacijske tehnologije i virtualne mobilnosti cijeli svijet nam je na dohvat ruke. Škole koje prepoznaju značaj virtualne mobilnosti omogućuju svojim učenicima i nastavnicima razvoj kompetencija suradnje i komunikacije, razvoj kreativnog razmišljanja i kritičke analize i razmjenu iskustava iz različitih sredina i područja. Suradnja škola sudionica projekta e-Škole osigurava prepoznatljivost škola koje brinu o kompetencijama i svojih učenika i nastavnika. Stoga su ishodi koje želimo postići sljedeći:

  • dati primjer načina organizacije webinara
  • prezentirati sadržaje korištene za realizaciju webinara (učenički radovi u digitalnim alatima ponuđenim u CARNET-ovom e-Laboratoriju)
  • analizirati povratne informacije učenika i  nastavnika o provedenom webinaru
  • opisati dobrobiti primjene webinara
  • pokazati na povezanost između sadržaja predstavljenih putem webinara i odgojno-obrazovnih ishoda u  međupredmetnim kurikulumima.

Kratak opis alata/metode:

Interaktivno učenje putem webinara korisno je za postizanje bolje motivacije, ali i uspjeha učenika. Primjena interaktivnih webinara i interaktivnih digitalnih alata, kao metoda učenja u odgojno-obrazovnom procesu, izravno utječe na razvijanje komunikacijskih i društvenih vještina. Nadilaženjem prostorne i vremenske barijere postižemo da proces učenja, učeniku suvremenog društva brzih promjena, bude inovativan i zanimljiv. Korištenjem interaktivnih alata učenik postaje aktivni sudionik u stvaranju sadržaja i njegovom interpretiranju.

Zašto je izabran taj alat/metoda:

Webinar je izabran jer omogućuje sudjelovanje učenika i nastavnika koji se mogu vidjeti i čuti u stvarnom vremenu bez obzira na kilometarsku udaljenost. Webinar se može provesti uz minimalne tehničke mogućnosti koje razumijevaju prijenosno računalo s integriranom kamerom ili stolno računalo s eksternom kamerom,  mikrofon i zvučnik te mrežnu povezanost. U učionici, za potrebe projiciranja, poželjno je imati i projekcijsko platno. Uz opremu, potreban je i odgovarajući videokonferencijski alat. Danas je dostupan velik broj programa koji omogućuju videokonferencijske prijenose poput Adobe Connecta, Polycom aplikacije Realpresence Desktop i Mobile, Skypea, Skypea za tvrtke i BigBlueButtona. Mi smo za webinar izabrali Adobe Connect koji predavaču s administratorskim ovlastima u virtualnoj sobi osigurava kreiranje sučelja, uređivanje virtualne sobe i davanje prava korisnicima, a za interakciju između predavača i sudionika nudi mogućnost ploče, popularnog razgovora (eng. chat), dijeljenje sadržaja ekrana, prozora ili pojedinih aplikacija te mogućnost prijenosa govora, slike, bilježaka i anketa. Kao aktivnost dostupnu učenicima i nakon webinara, koristili smo loomen kolegij Dan sigurnijeg interneta 2020. s pitanjima vezanim za deset simulacija potencijalnih problemskih situacija s kojima je moguće susresti se u online okruženju, a predstavljaju odraz svakodnevnih online aktivnosti s potencijalnim rizicima ugroze privatnosti i sigurnosti. Po završetku, učenici su mogli preuzeti digitalni certifikat kao nagradu, a još vrjednije od certifikata, mogli su prodiskutirati ponuđene odgovore za pojedine situacije te osvijestiti i uvidjeti kako i situacije koje na prvi pogled djeluju potpuno bezazleno, mogu prerasti u probleme kojima ugrožavamo vlastitu sigurnost ne samo u online, već i u realnom okruženju.

Naučene lekcije:

Porast broja sudionika u našem drugom webinaru, ukazao nam je potrebu za ovakvim vidom interaktivne edukacije u području sigurnog interneta. Prvi webinar, 2018. godine pratilo je više od 60 škola dok se u drugi webinar uključilo čak 350 škola. Webinari su prvenstveno bili namijenjeni srednjoškolcima, međutim interes nastavnika i učenika iz osnovnih škola, potaknuo nas je na razmišljanje o webinaru za osnovnoškolce koji će sadržavati više kraćih i atraktivnijih kvizova i igara primjerenih osnovnoškolskoj dobi. U prethodna dva webinara, ugostili smo policijske službenice iz Policijske uprave Vukovarsko- srijemske županije, koje su se obratile svim sudionicima webinara, ukazujući na potencijalne, prijeteće online opasnosti ukoliko nismo spremni nositi se sa suvremenim tehnološkim dostignućima i internetskim mogućnostima pri čemu su posebno istaknule važnost podizanja razine sigurnosti u svrhu zaštite privatnosti podataka. U planu je osigurati vrijeme za izravnu komunikaciju sudionika s gostima webinara kako bi učenici mogli postavljati pitanja te „na licu mjesta“ i „iz prve ruke“ dobivati odgovore. Nakon webinara, uslijedili su brojni upiti vezani za naknadno gledanje snimke webinara, što nam je ukazalo na potrebu dogovora s CARNET-om i prikupljanja potrebnih suglasnosti, kako bismo snimku sljedećeg webinara mogli objaviti na Meduzi i na taj način ju učiniti dostupnom za sve one koji su bili spriječeni izravno sudjelovati u webinaru.

Planovi za budućnost:

Aktivnim obilježavanjem Dana sigurnijeg interneta, učenicima osiguravamo nove i drugačije aktivnosti kojima uspijevaju podići svijest o potrebi sigurnog i odgovornog korištenja Interneta što ulijeva nadu i vjeru da zajedno možemo učiniti Internet boljim i sigurnijim mjestom za sve nas! U vremenu kada Internet više nego ikada prije, postaje dijelom dječjih života, a sama granica između virtualnog i stvarnog svijeta sve je tanja, na nama nastavnicima je velika odgovornost i ne smijemo propustiti niti jednu priliku u kojoj možemo i moramo govoriti o odgovornom i sigurnom korištenju suvremenih tehnologija i interneta. Želja nam je motivirati i potaknuti nastavnike da u svojim predmetnim područjima osiguraju vrijeme za edukaciju svojih učenika o sigurnom korištenju tehnologije i interneta, ali istovremeno i ponuditi gotovu aktivnost u vidu interaktivnog webinara u koji će se moći uključiti svi zainteresirani nastavnici zajedno sa svojim učenicima. Pripreme za treći webinar povodom Dana sigurnijeg interneta koji će se održati 9. veljače 2021. godine već su u tijeku.

 








Tražilica
 
ISŠ - kontakti
 
MATERIJALI ZA POPRAVNE I RAZREDNE ISPITE

Dragi učenici,

ovdje se nalaze pitanja i primjeri  zadataka za popravne i razredne ispite te općenito za svladavanje gradiva za sve predmete.

 
PRVI RAZREDI
 
DRUGI RAZREDI
 
TREĆI RAZREDI
 
Vremenici

 
Kutak za učenike
 
Školska knjižnica
 
Anketa
Jeste li pronašli informacije koje ste željeli na školskim web stranicama?




 

 

 
POVEZNICE





 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 11. 2009.

Ukupno: 5138289
Ovaj mjesec: 3383
Ovaj tjedan: 723
Danas: 3
 

 
 
« Veljača 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
Prikazani događaji

 
VIJESTI - NASLOVNICA
25.02.2021. 08:53
Dan ružičastih majica u Industrijskoj strojarskoj školi
Svake godine, posljednje srijede u veljači, na temelju Odluke Hrvatskoga sabora iz veljače 2017. godine, u Hrvatskoj se obilježava Nacionalni dan borbe protiv vršnjačkog nasilja. Kako bismo 24. veljače 2021. godine u ISŠ-u obilježili Nacionalni dan borbe protiv vršnjačkog nasilja, učenici su u odjelima Školske radionice izradili metalne instalaciju s temom borbe protiv vršnjačkog nasilja dio kojih su i metalne majice ukrašene logom škole koji je za ovu posebnu prigodu postao ružičast. Učenici su metalne instalacije iskoristili i kao izložbene panoe za obrasce na kojima su pisali o tome kako mogu pomoći da nasilje prestane, što znači biti dobar prijatelj i koje bi savjete uputili žrtvama nasilja. Središnji događaj Dana ružičastih majica bio je webinar u kojem su, osim učenika ISŠ-a, sudjelovali i učenici Športske gimnazije i Gimnazije Vukovar. Webinar „Dan ružičastih majica“ ISŠ je provela u suradnji s Organizacijom Status M https://www.status-m.hr/. Organizacija je to koja osvještava, propituje i dekonstruira društvene norme i stereotipe te promovira odgovorno ponašanje s ciljem izgradnje rodno ravnopravnog, inkluzivnog i nenasilnog društva. Nakon dinamičnog webinara koji je uključivao izlaganje predsjednice Organizacije Status M Anamarije Sočo i edukatora Statusa M Stipe Nogala, video sadržaj učenika ISŠ-a „Budi muško, mijenjaj pravila“ http://bit.ly/VideoBudiMusko te kolaboraciju i natjecanje u znanju uz pomoć IKT alata Mentimeter i Kahoot, učenici mogu: opisati primjere radova učenika s temom borbe protiv vršnjačkog nasilja izrađenih na praktičnoj nastavi i u digitalnom obliku, izreći mogućnosti i prednosti povezivanja praktične nastave s nastavom Etike i međupredmetnim temama, objasniti pojam i značenje Nacionalnog dana borbe protiv vršnjačkog nasilja, dati primjer dobre prakse obilježavanja Dana ružičastih majica Fotografije možete pogledati klikom na "više". 

24.02.2021. 18:31
2021. - Godina čitanja
Čitajmo da ne ostanemo bez riječi! Međunarodni dan materinskoga jezika, Dani hrvatskoga jezika, Mjesec hrvatskoga jezika pa sve do Godine čitanja Godina 2021. je proglašena Godinom čitanja, a tu odluku donijela je Hrvatska vlada na prijedlog Ministarstva kulture i medija u sklopu akcijskog plana Nacionalne strategije poticanja čitanja. Ovom se akcijom želi pridonijeti razvoju kulture čitanja i omogućiti što većem dijelu društva čitanje sa zadovoljstvom i razumijevanjem. Uslijed novih pandemijskih okolnosti čitanje je aktivnost koja može doći više do izražaja i poboljšati ukupnu kvalitetu života svakog pojedinca, a osobito mladog čovjeka. I naša će škola obilježiti Godinu čitanja s više aktivnosti tijekom cijele godine. Održat ćemo radionice na temu „Pjesnici o proljeću“ te radionice o cjelovitim digitalnim izdanjima na mrežnim stranicama gdje će se učenici upoznati s web stranicama koje nude besplatna izdanja knjiga. Učenici će izrađivati digitalne postere i plakate na temu „Čitanje je opet in“ i '21. -Godina čitanja“, a profesorice hrvatskog jezika će također osmisliti i druge aktivnosti promoviranja i poticanja čitanja u 2021. godini.  Mjesec hrvatske knjige u listopadu i studenom osobito će biti posvećen Godini čitanja s izložbama i radionicama o povijesti knjige i čitanja. Učenici 1. a razreda su, pod voditeljstvom prof. Ivane Jagić obilježili Međunarodni dan materinskoga jezika 21. veljače, kad započinje Mjesec hrvatskoga jezika i traje sve do 17. veljače 2021. godine. (Od 13. do 17. ožujka posebno se obilježavaju Dani hrvatskoga jezika.) Učenici su kroz osobni angažman osvijestili značaj materinskoga jezika za nacionalni identitet svakog naroda, govorili su o jezicima u Europskoj uniji, o razvoju i promjenama jezika, s naročitim naglaskom na hrvatski jezik. Profesorica Jagić će također s učenicima drugih razreda provesti radionice o stvaranju čitalačke publike.  Fotografije izložbi su u nastavku.

11.02.2021. 09:13
Code Week 2020 – certifikat za izvrsnost u organizaciji aktivnosti
Industrijska strojarska škola surađuje s Gimnazijom „Vukovar“ u mnogim aktivnostima te su se naši učenici 2020. godine, na poticaj vukovarskih gimnazijalaca, uključili u obilježavanje Europskog tjedna programiranja. Gimnazija „Vukovar“ kontinuirano obilježava Europski tjedan programiranja te na zabavan i angažirajući način čini programiranje i digitalnu pismenost vidljivom i primjenjivom. Vukovarski gimnazijalci su, zajedno s učenicima iz naše škole i učenicima Tehničke škole iz Karlovca te s učenicima iz škola diljem EU, prihvatili izazov i uključili se u 2020 Code Week Super Organiser Challenge. Učenici i nastavnici su, zadovoljivši zadane kriterije, uspjeli osvojiti certifikat za izvrsnost u organizaciji aktivnosti u okviru Code Weeka. Unatoč izazovima s kojima su se škole diljem Europe i svijeta suočile 2020. godine, više od 3,4 milijuna učenika i nastavnika iz 84 zemlje pridružilo se inicijativi EU Code Week i sudjelovalo u više od 72 000 aktivnosti, a 1359 nastavnika organiziralo je po 10 ili više aktivnosti čime su stekli certifikat Super Organizatora.

 

 

Uputite prijedloge, kritike, pohvale ... na web sadržaj škole na adresu:

industrijska.knjiznica

@gmail.com

 

 
 > Naslovnica
CMS za škole logo
Industrijska strojarska škola / Avenija Marina Držića 14, HR-10000 Zagreb / ss-industrijska-strojarska-zg.skole.hr / ured@ss-industrijska-strojarska-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju