U sklopu eksperimentalnog programa strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije CNC operater prema dualnom modelu obrazovanja, učenici trećeg razreda sudjeluju u nastavi predmeta Osnove poduzetništva. Ovaj predmet im je omogućio da se upoznaju s ključnim konceptima poduzetništva, razviju kritičko razmišljanje i steknu znanja i vještine potrebne za poslovanje vlastitim obrtima i/ili firmama te upravljanje vlastitom karijerom.

Što se uči na predmetu Osnove poduzetništva?

Predmet Osnove poduzetništva uči razvijati poduzetničke ideje od koncepta do realizacije, planirati i upravljati aktivnostima te prepoznavati važnost poduzetništva za osobni i društveni razvoj. Također, učenici razvijaju kreativno i kritičko mišljenje, suradnju s drugima, osobne i socijalne kompetencije te vještine upravljanja informacijama i tehnologijama za potrebe učenja i rasta, analiziraju mogućnosti samozapošljavanja kroz poduzetništvo te se upoznaju se s pravnim okvirima i mogućnostima poduzetništva u Hrvatskoj.

Provedene aktivnosti učenika

U školskoj godini 2024./2025. učenici 3. g razreda kroz niz aktivnosti dobili su priliku spojiti teorijsko znanje s iskustvima iz svakodnevnog života i poslovnog okruženja. Neke od aktivnosti koje smo proveli su:

Obilježavanje GEW-a (Svjetskog tjedna poduzetništva)

U studenom 2024. godine, u povodu obilježavanja Svjetskog tjedna poduzetništva, čiji je cilj promicanje poduzetništva, kreativnosti i inovativnosti među mladima i u društvu, učenici su posjetili Moneterru – Muzej novca Hrvatske narodne banke u Zagrebu. Ovaj suvremeni muzej pružio im je interaktivno iskustvo učenja o povijesti novca, financijama, monetarnoj politici i osnovama bankarstva. Učenici su kroz stručno vodstvo prošli četiri tematske zone muzeja gdje su na interaktivan način učili o povijesti novca, njegovoj ulozi u svakodnevnom životu, osnovama bankarstva i osobnih financija te o složenim temama poput monetarne politike i uloge središnjih banaka. Posebno zanimljivi bili su digitalni i multimedijalni sadržaji, poput simulatora monetarne politike gdje su se učenici mogli okušati u ulozi guvernera Hrvatske narodne banke. Jedan od najzabavnijih dijelova posjeta bila je interaktivna igra trampe, kroz koju su učenici doživjeli kako je izgledala razmjena dobara prije pojave novca. Ova igra im je omogućila da shvate važnost novca kao univerzalnog sredstva razmjene i olakšavanja trgovine. A svatko je mogao i dizajnirati vlastitu novčanicu sa svojim likom te je ponijeli kući kao originalan suvenir.

               

Kako bi se potaknuo poduzetnički duh i znanje među učenicima tijekom Svjetskog tjedna poduzetništva održan je i kviz znanja o poduzetništvu. Učenici su kroz interaktivni kviz provjerili svoje znanje o poduzetništvu, poznatim poduzetnicima, pravnim oblicima poduzetništva, a kao dio zabavnog i motivirajućeg sadržaja riješili su upitnik ˝̋Jesam li stvoren za poduzetnika?  ̋Upitnik je učenicima dao procjenu njihovih poduzetničkih sklonosti, vlastitih snaga i područja za napredak. Kroz pitanja o preuzimanju rizika, upornosti, inicijativnosti i organizacijskim vještinama, učenici su dobili povratnu informaciju o svojoj spremnosti za poduzetničko djelovanje od toga vole li stabilnost do toga da li su rođeni za poduzetnike. Većina učenika ušla je u kategoriju ̋’rođenih poduzetnika˝’ što ukazuje na njihovu otvorenost prema izazovima, inicijativu i  kreativnost – osobine vrlo izražene kod današnje generacije Z koji cijene vlastitu samostalnost, žele preuzimati odgovornost i imaju hrabrosti za inovativno poslovanje pa se nadamo da će dio njih zaploviti poduzetničkim vodama.

CNC operateri u posjetu ZICER-u

Posjet ZICER-u bio je praktična aktivnost za učenike 3. razreda, gdje su upoznali rad Zagrebačkog inovacijskog centra kao podrške mladim poduzetnicima na putu od ideje do tržišta. Učenici su doživjeli kako ZICER organizira edukacije, savjetovanja i radionice te čuli inspirativne priče startupova Deltasort i Source Robotics, koji su im ispričali svoju priču od razvoja ideje, izazovima s kojima su se suočili i prilike koju su dobili u ZICER-u. Ova posjeta omogućila je učenicima da iz prve ruke vide važnost inovacija, timskog rada i podrške institucija za uspješno pokretanje vlastitog poslovanja. Više o posjeti možete pročitati na poveznici.

 

 

Radionica financijske pismenosti

Na kraju školske godine, 16. svibnja 2025., održana je radionica financijske pismenosti za učenike 3. g razreda. Radionica je bila usmjerena na praktično učenje o upravljanju osobnim financijama, razumijevanju ključnih financijskih pojmova, praćenju troškova, planiranju štednje te osnovama investiranja i kreditiranja. Učenici su kroz grupne i individualne zadatke naučili obračunati neto plaću, razlikovati fiksne i varijabilne troškove te izraditi osobni financijski plan. U radionici su korišteni digitalni alati i aktualni izvori informacija što je potaknulo kritičko razmišljanje i odgovorno financijsko ponašanje, a obrazovni sadržaj je javno dostupan na CARNET-ovom Edutoriju na sljedećoj poveznici.

Zaključak

Sve provedene aktivnosti unutar eksperimentalnog programa CNC operatera značajno su pridonijele razvoju poduzetničkih i financijskih kompetencija kod učenika. Kroz praktičan rad, interaktivne radionice i niz zanimljivih sadržaja, učenici su stekli konkretna znanja i vještine koje će im koristiti u daljnjem obrazovanju i profesionalnom životu. Obilježavanje Svjetskog tjedna poduzetništva pokazalo se kao izvrsna prilika za dodatno motiviranje učenika i njihovo uključivanje u kreativne i inovativne aktivnosti koje potiču poduzetnički duh.

Skip to content