Od 13. do 18. listopada 2025. godine u Hrvatskoj su se održali Dani Erasmusa,  manifestacija kojom se raznovrsnim aktivnostima obilježava i promiče program Erasmus+ te se diseminira njegova vrijednost za obrazovanje.
Tema manifestacije bile su europske vrijednosti: ljudsko dostojanstvo, sloboda, demokracija, jednakost, vladavina prava i ljudska prava uz slogan „Živimo naše vrijednosti, stvarajmo bolju budućnost“.

Industrijska strojarska škola (ISŠ) dio je Erasmus obitelji od 2018. godine, a od školske godine 2021./2022. Škola je nositeljica Erasmus akreditacije u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju te je 2025. dobitnica Oznake izvrsnosti kao najvišeg nacionalnog priznanja koje dodjeljuje Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU).
Osim ravnatelja Nenada Pavlinića i koordinatora Erasmus+ projekata Josipa Filića članovi  školskog ISŠ projektnog tima Iva Bojčić, Dubravko Glivetić, Kristinka Lemaić, Meri Ružević i Mate Sabol također su zaslužni što je do sada čak 149 učenika imalo priliku svoja znanja i vještine razvijati diljem Europe.

Kako bi se široj javnosti pokazalo što se radi u Erasmus+ projektima, provedene su različite aktivnosti. Učenici i nastavnici ISŠ-a izradili su, koristeći digitalni alat Canva, plakate na kojima su izložili fotografije s mobilnosti u Španjolskoj i Portugalu koje su provedene 2025. približivši tako ostalim učenicima projekte kojima se na kvalitetan i zanimljiv način stječu vještine potrebne za tržište rada. Ova dva plakata nastavak su već tradicionalne izložbe fotografija s mobilnosti koja je trajno dostupna učenicima, djelatnicima i svim posjetiteljima Škole.

U proslavu Dana Erasmusa bili su uključeni i učenici 2.a razreda OŠ Marina Držića koji su posjetili Školu kako bi im učenici u zanimanju CNC operater Filip Novoselec, Vito Pervan, i Valentin Tkalec održali radionicu naziva „Didaktička ploča – isprobaj vještinu“. Didaktička ploča multifunkcionalno je obrazovno-odgojno pomagalo koje su izradili učenici ISŠ-a kao rezultat vještina stečenih na mobilnostima u Njemačkoj i Španjolskoj. Ploča je namijenjena razvoju motoričkih i kognitivnih vještina djece predškolske i rane školske dobi. Ploča potiče finu motoriku, koordinaciju oko-ruka, logičko razmišljanje, prepoznavanje boja, oblika i brojeva te razvoj osjetilne percepcije, a sve se to događa putem interaktivne igre. Didaktička ploča sadrži brojevni niz, zupčanike, sat s pomičnim kazaljkama, vezice, brave, prekidače, labirint i druge taktilne elemente. Proces izrade ploče započeo je CAD modeliranjem, nakon čega je slijedila izrada korištenjem CNC tokarilice EMCO i 3D pisača Creality. Učenici su pri tome koristili aluminij i čelik za precizne mehaničke dijelove te plastiku i kompozitne materijale za vizualne i funkcionalne elemente. Projekt izrade didaktičke ploče objedinjuje tehničke i pedagoške komponente te pridonosi razvoju praktičnih i kreativnih vještina djece i mladih što su s oduševljenjem potvrdila  učiteljica Zrinka Budimir koja je bile u pratnji predivnim mališanima iz OŠ Marina Držića. Nakon što su uspješno isprobali sve elemente didaktičke ploče, učenici 2.a su kao nagradu dobili privjeske s isprintanim Erasmus+ natpisom što ih je dodatno razveselilo.

Još jedna aktivnost u povodu Dana Erasmusa bio je webinar „Erasmus+ TeachMeet – dijeljenje dobre prakse“ na kojem su članice Erasmus+ projektnog tima nastavnica Iva Bojčić i voditeljica praktične nastave Kristinka Lemaić održale 16. listopada 2025. izlaganje na nacionalnoj razini kao dio webinara koji je je interaktivni događaj namijenjen učiteljima i obrazovnim djelatnicima. Na TeachMeetu su predstavljeni brojni Erasmus+ projekti osnovnih i srednjih škola. Nastavnici su imali priliku u dvominutnim izlaganjima sažeto i jasno izložiti ključne ciljeve, aktivnosti i rezultate svojih projekata. Ovaj događaj pružio je savršenu priliku za razmjenu iskustava, inspiraciju te jačanje suradnje među sudionicima promičući važnost međunarodne suradnje i inovacija u obrazovanju.

Moderaciju dva dana aktivnosti na TeachMeetu provele su Erasmus+ ambasadorice Danijela Takač i Vanessa Šćulac te Helena Gustović Ljubić.

Ishodi TeachMeeta:

  • Upoznavanje s različitim Erasmus+ projektima i praksama.
  • Razmjena ideja, primjera dobre prakse i iskustava među sudionicima.
  • Poticanje suradnje i umrežavanja među obrazovnim djelatnicima.
  • Promocija Erasmus+ programa i njegovih koristi u obrazovanju.
  • Podrška razvoju inovativnih i međunarodno orijentiranih obrazovnih projekata.

Svim opisanim aktivnostima diseminirani  su vidljivi rezultati Erasmus+ projekata koji postaju platforma za motivaciju i inspiraciju novih sudionika.

Ove aktivnosti važne su iz više razloga:

  • Pokazuju kako Erasmus+ program nije samo „putovanje u inozemstvo“, već pomno osmišljena mogućnost za razvoj kompetencija, osobni rast, internacionalizaciju škole i uspostavu suradnje.
  • Praktične radionice i izložbe omogućuju učenicima i nastavnicima da vide konkretne rezultate  što doprinosi motivaciji i boljem razumijevanju programa.
  • Uključivanje osnovnoškolske djece (posjet 2.a razreda OŠ Marina Držića) promovira svijest o mogućnostima u ranoj fazi obrazovanja i potiče interes za strukovna zanimanja i mobilnosti.
  • Javna prezentacija i vidljivost rezultata mobilnosti (putem izložbe) pridonose jačanju kulture mobilnosti unutar škole, ali i komunikaciju s roditeljima, lokalnom zajednicom i partnerima.
  • TeachMeet format omogućuje zajedničku refleksiju i dijeljenje znanja među nastavnicima čime se kvaliteta provedbe projekta dalje povećava.

Dani Erasmusa 2025. u Industrijskoj strojarskoj školi predstavljaju odličan primjer kako se međunarodni programi poput Erasmus+ mogu integrirati u svakodnevni rad Škole i to od neposrednih iskustava učenika i radionica, preko izložbi i prezentacija pa do profesionalnog razvoja nastavnika i šire suradnje. Ulaganjem u mobilnosti, vještine, razmjenu iskustava i vrijednosti koje nas povezuju, Škola potvrđuje svoj status institucije koja aktivno oblikuje budućnost svojih učenika i šire zajednice.

Skip to content