Tijekom studenoga trojica učenika naše škole Roko Jolić (3. f), Andrija Pranjić (2. h) te Domagoj Arambašić (1. g), jedan član njihove obitelji te njihova nastavnica hrvatskoga jezika Marija Grgošić sudjelovali su na podaktivnosti Zajedničko čitanje projekta Čitanje u fokusu koje organizira i sufinancira Naklada Ljevak pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.

Učenici šest zagrebačkih škola (Škole za medicinske sestre Vrapče, Klasične gimnazije, Industrijske strojarske škole, Obrtničke škole za osobne usluge, XV. gimnazije te Gimnazije Tituša Brezovačkog) dobili su priliku sudjelovati u ovoj zanimljivoj aktivnosti koja je uključivala čitanje knjige Petre Prtajin Samo jedna od te dolazak na dvije radionice.

Naime, Zajedničko je čitanje osmišljeno kao niz od četiriju radionica s različitim sudionicima. Prva je uključivala roditelje ili članove obitelji učenika koji sudjeluju na projektu, druga učenike, treća učenike i članove njihove obitelji, a četvrta njihove nastavnike, a sve je četiri radionice vodila izv. prof. dr. sc. Nataša Govedić s Akademije dramskih umjetnosti u Zagrebu, a sve su se održavale u Prirodoslovnoj školi Vladimira Preloga.

Sudionici radionica dobili su zadatak prije održanih radionica pročitati roman Petre Prtajin, koji im se osobito svidio. Učenik Roko Jolić ističe kako će roman pamtiti po zanimljivoj priči o tome kako nije lako pronaći prave i dobre prijatelje, a učenik Domagoj Arambašić pamtit će ga po realnim situacijama s kojima se učenici mogu poistovjetiti.

Članovi obitelji naših učenika koji su sudjelovali na projektu bili su zadovoljni prvom radionicom koja je bila organizirana 3. studenoga te su s veseljem očekivali onu sljedeću na kojoj će sudjelovati s učenicima.

Učenik Domagoj Arambašić nakon radionice održane 10. studenoga s oduševljenjem je iznio svoje dojmove:

Evo, bilo je genijalno, svi su radosni, puni sreće, znatiželjni… Nitko se nije znao na početku, no pri kraju kao da smo u rodu smo pričali i zezali se.

Osnovna nit razgovora bila je Pia, glavni lik knjige Samo jedna od, s čijim su se unutarnjim previranjima učenici trebali poistovjetiti, pa Domagoj prepričava:

Pričali smo o nasilju, strahu… U biti o osjećajima koje je Pia prolazila i onda smo se vezali s tim osjećajima, npr. kada ju je bilo strah kada je išla u klub ili negdje pa kako smo se mi povezali s tim osjećajem koji je ona osjećala. I onda smo razgovarali u kojima se situacijama nekako najviše nalazimo, jesmo li pod stresom ili pod kojim osjećajem smo u trenutku događaja.

Na sljedećoj su radionici održanoj 19. studenoga sudjelovali roditelji i učenici, na kojoj su svi dobili zanimljiv zadatak o kojem je nešto više rekao Domagoj:

Kada smo započeli, počeli smo pričati o raznim grupama, u kakvim smo mi grupama, kakva je to grupa i o Piji i njezinim grupama tijekom knjige. Onda smo dobili zadatak gdje smo dobili papir i trebali osnovati vlastitu grupu, ali nismo smjeli s onima koje smo znali. Upoznao sam puno novih učenika i učenica. I onda smo završili s našom radionicom tako što smo se slikali i s mamama i s profesoricom.

Kao najveću kvalitetu projekta učenik Andrija Pranjić izdvaja upoznavanje s učenicima iz različitih škola. Roko, pak, smatra da su mu radionice obogatile život jer je slušajući druge kako govore o različitim temama kojih se dotaknula autorica knjige, proširio vlastita razmišljanja.

Projekt je završio četvrtom radionicom održanom 21. studenoga kada su se okupile nastavnice hrvatskoga jezika iz sviju šest zagrebačkih srednjih škola uključenih u Zajedničko čitanje. Nastavnice su s voditeljicom radionica Natašom Govedić, višom savjetnicom za hrvatski jezik Mirelom Barbaroša-Šikić i direktoricom Naklade Ljevak Ivanom Ljevak dijelile dojmove svojih više nego zadovoljnih učenika, njihovih roditelja i drugih članova njihovih obitelji koji su sudjelovali na projektu. Voditeljica radionice na posljednju je radionicu dovela gošću Gloriju Lujanović, autoricu knjige Škola, o kojoj su također raspravljali učenici pročitavši njezin Ustav. Nastavnice su tako dobile zaokruženu cjelinu jer su razgovarale o vršnjačkome nasilju iz dviju različitih perspektiva, ali i životnih okolnosti iz kojih progovaraju protagonistice dvaju romana.

Kao zaključak aktivnosti Zajedničko čitanje nastavnice, voditeljica i organizatori zaključili su kako su takve aktivnosti itekako potrebne jer, osim što potiču čitanje, učenici imaju priliku uživo sklapati nova poznanstva te, konačno, izdvojiti barem dva školska sata za kvalitetno druženje sa svojom obitelji, koje će im ostati u sjećanju kao posebna uspomena.

Marija Grgošić, prof.

 

Skip to content