preskoči na sadržaj

Industrijska strojarska škola

 > O školi  > Erasmus+
Erasmus +

Dani Erasmusa u Industrijskoj strojarskoj školi

Autor: Iva Bojčić, Kristinka Lemaić, Meri Ružević, 16. 10. 2022.

Dani Erasmusa (Erasmus Days) održali su se od 13. do 15. listopada 2022. godine u cijelom svijetu kako bi se obilježio uspjeh programa Erasmus+ koji već 35 godina obogaćuje živote i širi vidike milijunima ljudi. U Industrijskoj strojarskoj školi u Erasmus+ mobilnostima, od 2018. godine do danas, u sedam mobilnosti sudjelovala su 74 učenika. Učenici i nastavnici Industrijske strojarske škole izradili su, koristeći digitalni alat Canva, plakate s fotografijama svih provedenih Erasmus+ mobilnosti.

Plakati su izloženi i bit će trajno dostupni u hodniku Škole kako bi bili vidljivi učenicima, njihovim roditeljima, nastavnicima i prijateljima Škole. Izložba je ostvarena s ciljem poticanja i promicanja obilježavanja Dana Erasmusa te je registrirana i javno objavljena na stranicama Agencije za mobilnost i programe Europske unije. 

Otvorenje izložbe održano je 13. listopada 2022. u obliku panel diskusije učenika i nastavnika u trajanju od jednog sata.

Klikom na "više" saznajte ostale informacije.

Panel diskusija bila je prilika da se učenici i nastavnici Industrijske strojarske škole prisjete prve Erasmus+ mobilnosti učenika koja je 2018, godine provedena u okviru projekta COmpetitive VET for learners and teachers. Osmorica učenika u zanimanju CNC operater boravili su u francuskom gradu Toulouseu u razdoblju od 1. do 16. prosinca 2018. Učenicima je mobilnost Erasmus+ projekta bila odlična mogućnost za poboljšanje stručnih kompetencija i to radom u obrazovnom centru CFAI Midi-Pyreneesu te posjetom tvrtki COMAU koja je vodeća na području industrijske automatizacije na globalnoj razini. U veljači 2019. godine učenici u zanimanju automehaničar zajedno s učenicima u zanimanju tehnički crtač, njih ukupno desetero  boravili su u Irskoj od 3. do 18. veljače 2019. godine. Učenici i nastavnik u pratnji bili su smješteni u obiteljskim kućama u gradu Brayu, nedaleko od Dublina, gdje su neki od učenika imali stručnu praksu. Većina učenika svakodnevno je radnim danom putovala na stručnu praksu u Dublin, a vikendom su šetali Dublinom pa su stekli dojam o arhitekturi i znamenitostima glavnog i najvećeg grada Irske. Divljenje i strahopoštovanje učenika Industrijske strojarske škole pobudili su klifovi Mohera na zapadnoj obali Irske koji spadaju među najljepše i najimpresivnije prirodne znamenitosti Irske.

Treća Erasmus+ mobilnost provedena je u studenom 2019. godine kada su šesnaestorica učenika u zanimanju instalater grijanja i klimatizacije u pratnji dvoje nastavnika dva tjedna boravili na Malti. Učenici su boravkom na Malti imali priliku za stručnu praksu i usporedbu vještina na europskoj razini, a također su unaprjeđivali vještine rješavanja problema, kreativnost kao i bolje razumijevanje timskog rada. Tjedni odmor učenici i nastavnici  iskoristili su za posjet živopisnom otoku Gozo kao i za upoznavanje kulturnih znamenitosti Vallette. 

Stalni razvoj novih tehnologija u proizvodnim postupcima tržištu rada nameće sve veću potrebu za strukturom zaposlenika koji će biti kompetentni za rad i upravljanje CNC-strojevima s novim tehnologijama strojne obrade. Četvrta mobilnost programa Erasmus+ u Sloveniji provedena u veljači 2020. omogućila je učenicima Industrijske strojarske škole da u raznim tvrtkama budu uključeni u proizvodni proces i sve vrste strojnih obrada na CNC-strojevima. Učenici su tako samostalno izrađivali jednostavnije tehničke crteže i skice, a složenije očitavali i potom izrađivali zadane predmete. Koristili su se računalnim programima i posluživali CNC-strojeve. Surađujući sa zaposlenicima u tvrtkama gdje su obavljali praksu zaključili su: više nije umijeće izraditi kompleksan proizvod, umijeće je izraditi ga dovoljno kvalitetno, uz potrošnju što manje vremena, a po konkurentnoj cijeni. Svrha mobilnosti projekta Erasmus+ uvijek je usmjerena prema stjecanju iskustava međunarodne prakse, no svaka mobilnost učenika iskustvo je više, kao i prilika za upoznavanje drukčijih kultura. Učenici su tjedni odmor iskoristili za posjet Celju, toplicama Pardiso u Dobovi, a obišli su i Sevnicu, Krško i Ljubljanu.

Nakon pauze uslijed pandemije bolesti COVID-19, učenici su svoju dvotjednu mobilnost u Litvi proveli u ožujku 2022. boraveći u Vilniusu. Desetorica učenika u zanimanju CNC operater su tijekom 10 dana obavljanja stručne prakse u Vilnius vocational training centre of technologies značajno doprinijeli razvoju svojih osobnih i profesionalnih kompetencija. Radnim su danima učenici postepeno ostvarivali sve planirane ishode učenja te su mjerili i crtali u AutoCAD-u, primjenjivali CAD/CAM software za izradu jednostavnih uradaka. Zavidan nivo znanja, koji su učenici stekli u Školi, primijećen je od strane zaposlenika u Vilnius vocational training centre of technologies jer su učenici u Litvu stigli osposobljeni za ispravno čitanje i tumačenje radioničkih crteža, čitanje CNC programa, primjenu najčešćih funkcija u G-kodu, ispravno pozicioniranje obradaka, a čak su i pokazivali inicijativu i predlagali promjene u CNC programu.

Zasluženi su certifikati učenicima podijeljeni na svečanom sastanku koji su upriličili domaćini. U slobodno su vrijeme učenici obilazili znamenitosti Vilniusa, posjetili su Muzej novca i  dvorac Trakai na jezeru Galve. Učenici i nastavnica u pratnji dobili su poziv za posjet uredu veleposlanika Republike Hrvatske u Litvi kojem su se rado odazvali te su naišli na iznimno ljubazan doček i naučili mnogo o povijesti Litve. Tijekom panoramskog razgleda grada s TV tornja visokog 326 metara zaključili su da im se sviđa arhitektura grada, a posebno staro gradsko središte koje je upisano na listu svjetske baštine UNESCO-a. Nije zanemarena ni tjelesau aktivnost pa su učenici osim šetnje u slobodno vrijeme kuglali i koristili se teretanom koja im je bila dostupna u okviru učeničkog doma gdje su bili smješteni.

Nakon povratka u Hrvatsku i sažimanja dojmova, zaključak je da više ne gledaju Europu istim očima. Europa im se nakon Erasmus iskustva čini dostupnijom, a svi profesionalni ciljevi i izazovi djeluju lakše ostvarivo što je još jedan plus za Erasmus+.

Ukupno šesnaestorica učenika i to u zanimanju instalater grijanja i klimatizacije te učenici u zanimanju tokar kao i učenici u zanimanju bravar proveli su u  tri nezaboravna tjedna krajem ožujka i početkom travnja u Zaragozi u Španjolskoj u pratnji dvoje nastavnika.

Učenici u zanimanju instalater grijanja i klimatizacije u realnom su radnom okruženju pratili kojim se tehnologijama i opremom služe španjolski radnici koji održavaju sustave grijanja i klimatizacije kako bi ispunili očekivane odgojno-obrazovne ishode:

  •  poboljšanje vještina kao što su organizacija rada i racionalno korištenje materijala i energije
  • čitanje i razumijevanje tehničko-tehnološke dokumentacije
  •  pravilan izbor materijala
  • pravilan izbor i primjena tehnologija obrade i montaže (izbor alata, uređaja i naprava te tehnologija spajanja)
  •  ispitivanje kvalitete izvedenih radova
  •  kooperativna komunikacija s radnim kolegama i klijentima
  • izrada jednostavne kalkulacije troškova
  • korištenje računala, interneta, različitih baza podataka i računalnih programa iz područja struke
  •  izrada crteža jednostavne instalacije s trošilima
  • primjena estetskih vrijednosti – specifičnosti struke
  • poznavanje svojstava medija za prijenos topline, poznavanje vrsta i svojstava energenata.

Učenici u zanimanju tokar imali su zadatak da, uz svoje mentore na radnim mjestima, odrade sve predviđene točke programa stručnog usavršavanja:

 PRIPREMA ALATA I MATERIJALA:

  • primjena odgovarajućih materijala
  • priprema materijala i rezanje materijala
  • pozicioniranje materijala na tokarskom stroju
  • primjena odgovarajućeg alata
  • prepoznavanje elemenata pozicioniranja
  • primjena relativnog i apsolutnog pozicioniranja.

UPRAVLJANJE CNC TOKARSKIM STROJEM:

  • primjena adekvatnog postupka za tokarenje i pokretanje CNC tokarilice
  • prepoznavanje i razlikovanje mehaničkih i električnih dijelova CNC stroja
  • objašnjavanje strukture CNC strojnog programa i čitanje programa
  • primjena različitih načina upravljanja CNC strojem (digitalno, analogno).

Učenici u zanimanju bravar imali su, također, mnogo zadataka kako bi ostvarili planirane ishode učenja:

PLANIRANJE I PRIPREMA RADA:

  • mjerenje i kontrola konstrukcijskih dijelova
  • prepoznavanje i razlikovanje postupaka obrade prema zahtjevima tehničkog crteža
  • izrada tehnoloških postupaka za ručnu izradu jednostavnih dijelova
  • odabir odgovarajućeg alata.

IZRADA I MONTAŽA KONSTRUKCIJSKIH DIJELOVA:

  • primjena odgovarajućih postupaka obrade (piljenje, rezanje, bušenje, zavarivanje)
  • primjena postupaka obrade lima, profila i cijevi
  • primjena odgovarajućih postupaka montaže.

Neosporno je da program Erasmus+ omogućuje mladima da uvide različitost i bogatstvo europske kulture, a učenjem na radnom mjestu učenici razvijaju svoje samopouzdanje i motivaciju.

S obzirom na to da je Industrijska strojarska škola u posljednjih nekoliko godina omogućila odlazne mobilnosti za 74 učenika, koordinatorica Erasmus+ projekata Meri Ružević, nastavnica u zvanju savjetnice, vjeruje da će još mnogi učenici imati priliku za stjecanje iskustava međunarodne prakse i osnaživanja stručnih i osobnih kompetencija. Koordinatorica Ružević navedeno potkrepljuje činjenicom da je Agencija za mobilnost i programe Europske unije 2022. godine Industrijskoj strojarskoj školi 2022. dodijelila Erasmus akreditaciju u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju. Erasmus akreditacija omogućuje:

  • pojednostavljeni pristup financijskim sredstvima
  • proširenje partnerske mreže u inozemstvu
  • stalan izvor financiranja za ostvarivanje dugoročnih ciljeva Škole
  • poboljšanje kvalitete učenja i poučavanja u Školi.

Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje i osposobljavanje koji već 35 godina obogaćuje živote i širi vidike milijunima građana svih generacija. Njime se podupiru projekti mobilnosti i suradnje s domaćim i stranim partnerima u svrhu boljeg obrazovanja i uključivijeg društva, osmišljavanja inovativnih rješenja za izazove današnjice te stjecanja vještina budućnosti. Novim se Programom za razdoblje do 2027. godine nastoji ostvariti veća uključivost, dostupnost i održivost.

Među važnim su ciljevima Programa potpora digitalnoj tranziciji u europskom obrazovanju i pomoć u izgradnji europskog prostora obrazovanja, stoga je novi Program osmišljen tako da se ustanovama i organizacijama što više olakša sudjelovanje. Erasmus je akreditacija presudna za ostvarenje tog cilja jer nudi nov način za pristup aktivnostima mobilnosti u okviru novog Programa. Erasmus je akreditacija poput članske iskaznice za dio Programa kojim se podupire mobilnost te će učenici i nastavnici Industrijske strojarske škole do 2027. godine na europskoj razini moći stjecati dragocjene vještine i iskustava te doprinositi modernizaciji svog obrazovanja, osposobljavanja i rada.

 

 








Erasmus+

Agencija za mobilnost i programe Europske unije odobrila je Industrijskoj strojarskoj školi  projekt mobilnosti učenika i nastavnika za aktivnost KA1 u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja programa Erasmus+. Projekt pod nazivom  Competitive VET  for learners and teachers  predviđa obavljanje dvotjedne stručne prakse u obrtničkim radionicama i poduzećima u Francuskoj (Tulus) i Irskoj (Dublin).  Mobilnost je namijenjena učenicima u  zanimanju CNC operater, automehaničar i tehnički crtač. Zanimanja po državama:

1. Francuska  (16 dana,  8 učenika):

  • CNC operateri

Mobilnost je namijenjena učenicima sadašnjih prvih i drugih razreda.

2. Irska (10 učenika):

  • pet automehaničara
  • pet tehničkih crtača

Mobilnost je namijenjena učenicima sadašnjih prvih i drugih razreda.

Projekt će se provoditi tijekom školske godine 2018./2019. kada će se početi i zaprimati prijave učenika. Nakon prikupljanja prijava, učenici sudionici odabrat će se prema sljedećim kriterijima:

  • prosjek ocjena iz zadnjeg završenog razreda (najmanje dobar uspjeh)
  • vladanje
  • znanje engleskog jezika
  • poznavanje i razumijevanje struke
  • vježbe i praktična nastava u školi
  • praktična nastava izvan škole
  • motivacija

Učenici čije je vladanje vrednovano kao „loše“, učenici koji imaju izrečenu odgojnu mjeru Ukora Razrednog vijeća ili Opomenu pred isključenje nemaju pravo sudjelovati u projektu. Odabrane učenike povjerenstvo će rasporediti na mjesto mobilnosti sukladno njihovim zanimanjima, godini obrazovanja, znanju engleskog jezika kao i raspoloživom broju mjesta za pojedinu državu mobilnosti. Napominjemo da će boravak u inozemstvu za učenike biti u cijelosti besplatan, tj. troškovi će se pokriti iz sredstava odobrenih za projekt.

 

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Virtualna šetnja školom

 
ISŠ - kontakti
 

 Pitanja i primjeri  zadataka za popravne i razredne ispite te za svladavanje gradiva za sve predmete.

 
PRVI RAZREDI
 
DRUGI RAZREDI
 
TREĆI RAZREDI
 
POVEZNICE

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 11. 2009.

Ukupno: 5370211
Ovaj mjesec: 1099
Ovaj tjedan: 10
Danas: 10
 
 
Šk. knjižnica
 
 
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

 
 > O školi  > Erasmus+
CMS za škole logo
Industrijska strojarska škola / Avenija Marina Držića 14, HR-10000 Zagreb / ss-industrijska-strojarska-zg.skole.hr / ured@ss-industrijska-strojarska-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju